2010. március 3., szerda

Sunlight


Pár hete megismertem valakit: egy nagyon kedves, érzékeny, értékes emberkét.
Aki amellett, hogy rengeteg kóbor állat életét megváltoztatja, megszépíti, napfényt visz életükbe, megtesz értük mindent, amit csak korlátai mellett megtehet – még nagyon szépen rajzol is. Jószívűsége, segítőkészsége, meglepetést okozni szerető jó szándékai nemcsak az állatokkal kapcsolatban, hanem velünk szemben is megnyilvánultak.
Tudta, nekünk örömet okoznak állataink a macskástopikon, erre ő – kedvenceink fotói alapján – rajzolni kezdett. Ajándékba, nekünk.
Most róla szeretnék írni. Írásomban felhasználtam honlapjának „Magamról” című menüpontja alatt leírtakat.
Forrásalap: http://sunlight2005.yolasite.com/


"Nem szeretek és nem is akarok magamról beszélni. Nem én vagyok a fontos" – írja magáról nemrég megismert fórumtársam.

Így csak annyit árulnék el, amennyit honlapján ő is magáról. Sunlight a neve, melyet nem véletlen, hogy választott. Nevének története: egy borús, téli napon az utcacicáinak adott épp enni, amikor egy férfi megállt mellette beszélgetni. Az utcán élő állatokról volt szó, milyen kegyetlen az életük, milyen kegyetlenné tesszük mi, emberek. És mennyien bántják őt azért, mert szereti az állatokat. A férfi utolsó mondata az volt, hogy ő (Sunlight) a napfény az utcacicák életében, és megköszönte neki, hogy gondoskodik róluk. Ő zavarában csak hallgatott. A férfi elment, a név viszont megmaradt.

"Maradt, mert igaznak érzem. Maradt, mert tényleg igaz. Ahogy napfény nélkül minden meghal, az utcacicáim, sőt az otthon levő befogadottak is nekem köszönhetik az életüket. Persze mindet megmenteni nem tudom, olyankor sírok… Sírok, mert nap mint nap látom a kegyetlenséget, az állatkínzást, vagy csak az indokolatlan gyűlöletet az állatokkal szemben.
Volt, aki azt mondta, hogy ő szereti az állatokat, de ezek a macskák koszosak, a kukából esznek, így őket nem. Visszakérdeztem, hogy hívhatja magát állatszeretőnek? Nem gondolja, hogy ha neki nem lesz pénze, háza, akkor ő is fog enni a kukából? Például háború esetén? Nem gondolja, hogy az életben maradási ösztön erősebb, mint a kuka iránt érzett undor? És kinek a hibája, hogy a cicák az utcán élnek és senki nem törődik velük? Az övék? Ők választották? Nem gondolja, hogy szívesebben élnének egy házban, egy kertben, szerető gazdival és mindennapi biztos élelemmel? Kérdéseimre nem tudott válaszolni, szégyenkezve lehajtotta a fejét és elment. Másnap láttam, hogy ebédje maradékát letette egy műanyag tányérra a kuka mellé, a cicáknak."

Sunlight 2005 nyarán költözött jelenlegi lakhelyére, egy tőlünk délre fekvő helyre, ahol azonnal feltűnt, mennyi utcán élő állat kóborol, nagyrészt macskák. Párját ott ismerte meg, akinek állatokkal szembeni szemléletét és érzéseit nagymértékben megváltoztatta. Ehhez el kellett magyaráznia sok mindent, ami az állatok iránt érzéketlen vagy semleges emberekben addig fel sem merül, mert berögződtek a beléjük nevelt, átvett szokások. Párja csak azt látta, hogy egy macska nem biztos, hogy odajön, ha hívja, nem fog leülni, mert valaki azt mondja neki. El kellett neki magyaráznia, hogy a macska nem kutya, sokkal önfejűbb, akaratosabb teremtmény annál. Ezért lehet szeretni, nem szeretni; de gyűlölni és bántani értelmetlen.

Mint Sunlight, én is megértem az olyan embereket, akik nem szeretik az állatokat, hisz közvetlen rokonságainkban is vannak olyanok, aki nem szereti az állatokat. Ők olyanok - nem lehetünk egyformák. Viszont nem is bántják őket, egyszerűen hagyják őket élni.
Mélységesen elítélendő az állatkínzás. Erre nincs mentség. Az állat élőlény, és joga van normálisan, élőlényhez méltóan élni.

"Olyan látogatóm is volt, aki megkérdezte: tudom-e, mennyi gyerek él az utcán? Rámosolyogtam és azt feleltem neki, hogy igen, tudom. És ha például Afrikában élnék, akkor most nem 20 utcacicám, hanem 20 utcagyerekem lenne. De nem ott élek. Nekem az utcacicák jutottak…
Azt hiszem, ezzel be is mutattam magam, hisz a lényeg egy: szeretem és védem az állatokat, a természetet."

Bár sok lenne belőled, kedves Sunlight!
És köszönöm azt a örömet, amelyet okoztál nekem Honesty cicám megrajzolásával!:)

Sunlight rajza Tibbe egy kutyájáról és Sophie egyik cicájáról:

4 megjegyzés:

  1. Teljesen igazad van. Sok ilyen ember kellene még!
    Nagyon szépen írtál Sunlightról, de meg is érdemli!
    Remélem sikerül minden tervét megvalósítani, és minden cicáját megmentenie!

    VálaszTörlés
  2. Köszi szépen.:) Én is azt kívánom neki...

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szépen köszönöm, hogy ilyen szépen írtál rólam. :)

    VálaszTörlés
  4. Nem nehéz ám szívből szépet írni pozitív egyéniségről, napsugaras cselekedeteiről, kedves Sunlight!:) Úgyhogy én köszönöm, hogy írhattam rólad, s a képet is!:)

    VálaszTörlés