2013. április 15., hétfő

Budapest VI. -- Jártunkban-keltünkben

Harmadik nap a Centrál kávéházban szándékoztunk megnézni Koday László festőművész kiállítását, melyet januári megnyitása óta szerettünk volna látni, és úgy tudtuk, hogy még pár nap múlva lesz vége a tárlatnak. El is mentünk, de már nem láttuk kiállításának nyomát, valószínűleg rosszul tudtuk annak zárását.
Sajnáltam, mert nagyon tetszenek a képei, számon tartom és sokat nézegetem őket, de élőben még nem láttam. Szimpatikus egész művészete.

Dr. Bánszky Pál művészettörténész tökéletes jellemzésben írja egy helyütt:
"A festői pálya indulásakor Koday László a naiv művészet mezsgyéjét választotta járható útként, de továbbhaladt, nem maradt meg a naivok ösztönös világánál. Kialakított magának egy olyan festészetet, amely több ponton mutat rokonságot a naiv művészettel, de a tudatosság fokán és a személyes jegyek alapján azt önálló stílussá érlelte. Képei festői eszközökkel kifejezett tündérmesék, amelyben egyaránt fontos helyet foglal el az ember, az állatvilág és a természeti környezet. Ragyogó, keveretlen tiszta színek, nyugalmat és derűt árasztó kompozíciók."


Tényleg csak pár kép a rengeteg közül, melyeket szívesen feltennék; csupán azért, hogy lehessen látni, mit mulasztottunk élőben -- azért én számon fogom tartani és lesni, talán lesz Debrecenben is kiállítása.


* * *

Mivel a környéken voltunk, e program helyett megtekintettük az épp alaposan feldúlt Ferencesek tere környékét, majd a Belvárosi Ferences-templomot.



* * *
 
Újabb programot már nem kerestünk, hiszen este utaztam haza.
Úgyhogy betértünk a West Endbe, ahol vigaszul fagyiztam egyet, s vettünk elvitelre nekem bécsi szeletet rizzsel, István pedig kínait (csípős csirkét rizzsel) választott.

Otthon délután még fotózgattam Murcost és a kapott ajándékokat, István pedig dvd-borítókat nyomtatott, feltöltötte a 3 nap összes fotótermését gépre, majd nekem pendrive-ra, beszkennelte a rajzomat, utána beleraktam végleges helyére, a vitt keretbe, s a legutóbbi rajzot is átraktam lila keretbe -- így most már egyforma keretben "tündöklik" a falon a 4 hasonszőrű rajz.
Ajándékaim:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése