2013. november 20., szerda

Másféle csontkezelés

Voltam ma a DEXA-lelettel a reumán; még szerencse, hogy rögtön utána eszembe jutott az időpontkérés.
Hát mi tagadás, ahogy laikusként is láttam, a csontritkulásom visszaesett a tavalyelőtti, elég rossz szintre, sőt, egyik-másik adat még pár tizeddel annál is rosszabb.
Mondtam a főorvosnak, hogy igen el vagyok keseredve...
Nem vigasztalt, nem bagatellizálta el a dolgokat, de sokat látott, idős emberként, reumatológusként nem is izgatta fel magát. Ráadásul igen nehezen értem, mert csendesen, higgadtan beszél, de pluszban alapvetőleg mégiscsak spanyol anyanyelvű amúgy is. Igen kagylóznom kell, hogy felfogjak mindent abból a pár szóból.
Lényeg, hogy felajánlott egy injekciós kezelést. Ami nagyon jó lett volna, HA nem került volna 18 ezerbe. Úgy, hogy ebből már a TB-térítés is lejött. Ráadásul én soha nem paráztam az injekcióktól, sőt; és akkor nem kéne naponta észben tartani a különböző gyógyszerek bevételi hogyanját, mert ugye, kínlódtam én eleget az Actonellel, hogyan és mit ne felejtsek el, és mennyivel nem szabad enni-inni előtte és utána, valamint pl. lefeküdni tilos a bevétel után még órákig. Szóval nagyon megfelelő lett volna.
Már megint ez a kicseszett szegénység!
Ha belegondolok, nem lenne ez több, mint amennyibe nekem így is kerül ennek a betegségnek a kezelése. Mert az Actonel Trio havi 3200 körül volt, ezt a 18 ezret meg félévente (!) kellene fizetni. Fél évig felé se kellene mennem a reumának, le lenne tudva. És ha elosztjuk a 18-at 6-felé, havonta akkor is háromezerbe kerülne, mint így! A gond, hogy ezt nem lehet részletekben fizetni:))), egyben kellene a 18-at. Nekem meg már rég nincs semmiféle tartalékom -- mondjuk, olyan harc volt a saját erőből való lakásszerzés, egyedülálló anyaként két gyerekkel (gyt. nélkül pláne) az iskoláztatás, lakásfenntartás és magunk normális szinten tartása egész életemben, még a hétvégi és szabadsági mellékmelókkal együtt is, hogy tartalékom különösebben soha nem is lehetett. Szóval nem tudtam vállalni.:(
A doki nem is dőlt kardjába emiatt, nem csak gazdag emberek járkálnak ide. Illetve azok jórésze esetleg eleve maszek rendelőkbe járkál...
Felajánlott egy port, napi 1 adagot kell bevennem, vacsora után 2 órával. Tejjel tilos.
Állítólag jó ez is, csak bírjam szedni; Protelos a neve. Egy dobozban 28 napra való tasak van, és most csak ennyit kaptam, és ez is 3000-be kerül! Mint anno az Actonelnél, most is meg kell róla győződni, hogy bírom-e szedni. Szóval 3 hét múlva már menjek is vissza... úgyhogy elfelé jövet megint elmagyaráztam a parasztelosztónál, hogy most jöttem innen, kaptam 28 napra gyógyszerellátást, de ezen belül vissza kell jönnöm a vége felé kontrollra. Kaptam is dec. 16-ára újabb időpontot.
A használati utasítás ugyanolyan hosszadalmas (több oldalas) és ijesztő, mint az Actonelnél, csak más. Kissé jobban meg is vagyok ijedve... talán jobb lett volna az injekció -- félévente 1 db! --, de hát azt meg nem bírom kifizetni...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése