2014. április 17., csütörtök

Frászt hozó lelet

Hát ez a mai nap nem volt egy nagy durranás pozitívum szempontjából.
Bencus itthon van tavaszi szüneten már második napja, és úgy néz ki, valamit "búcsúzóul" hazahozott magával az oviból, mert feltűnően csendes, fekvős, sőt, itt-ott alvós volt ma. Csendes és aggodalmakra okot adó.
Azonkívül estére tudomásunkra jutott (na, nyilván nem elsőkézből), hogy az apját elbocsátották tizenvalahány év egy helyben ledolgozott meló után. Tovább lehet gondolni egészen a gyerektartásig...

Aztán: délután elmentem a laboreredmény miatt a rendelőbe, mert egyenest a beutaló orvoshoz küldik a leletet.
Ott annyian voltak, mint a másik 4 orvosnál összesen sem. Soha életemben nem láttam "nálunk" ennyi embert: gyakorlatilag állóhely sem volt. Pedig direkt jó órával a nyitás után mentem -- pont emiatt úgy érdemes. Már a fóbia környékezett, mikor hála a magasságosnak, az asszisztensnő kihozott egy öl receptet, s mire azokat szétosztogatta, felére csökkent a várakozók létszáma.
Innentől már csak egy órácskát kellett várakoznom, ugyanis Juditka szólt, hogy á, az nem úgy van, hogy kiadják a leletet és kész, be kell mennem a doktornőhöz.
Ott aszonták, foglaljak helyet. Vannak itt problémák, és ezeket meg kell beszélni...
Mi tagadás, ettől tartottam... 11 db *-os eredményem volt, ami nem kevés -- 2,5 évvel ezelőtt még csak 4 ilyen volt, és egy sem volt nagy gáz.
A pislantyúval semmi gond nem volt, minden negatív.
A vérképpel adódtak bajok. Ami komolyabb, az a magasabb húgysav-, a gamma-GT-, a koleszterin-, az LDL-koleszterin-, trigliceridértékek. A többi, ami csillagozott, nem mérvadó.
Ahogy kivettem a dr.-nő szavaiból, majd itthon az utánaolvasásokból is, igen körmönfontan kapcsolódhatnak a szívinfarktus és stroke, érelmeszesedés veszélyeihez oda-vissza, de a csontritkulás, reumatikus ízületi gyulladások inspirálhatják-befolyásolhatják a húgysaveredményeket is, ami ha magas, köszvényt eredményezhet. A gamma-GT meg bizony, májfunkciós problémákra utal.
A fene enné meg, ahol van, ezt az egészet. Nem szedek még elég gyóccert?
Most kettővel gazdagabb lettem. Kaptam Roxerát a koleszterinre, valamint Miluritot a húgysavas köszvényesedésre. Gratulálok. E hónapban amit már gyóccerre költöttem, lassan üti a 20 ezret. (Igaz, hogy a szívgyógyszerek 3 haviak, de abból még két doboz Betaloc ki sincs váltva.) Ezeket most 1 hónapra kaptam, valamint a Protelos, ami benne volt, az is csak 1 havi mennyiség volt (ui. abból, ha a 3 havit kiváltom, az maga 9 ezer lett volna...)
Ja, és kaptam a gamma-GT-májfunkciós differencia miatt egy hasi UH-beutalót. Amire majd természetesen kérnem kell előjegyzést!
Szuper! Úgy globalice. Úgy hiányzott már valami ilyesmi.
Ahhoz képest, hogy alig eszem valamit, koleszterinvészes, köszvényveszedelmes cuccot pláne a lehető legritkábban vagy soha (vörös húsok? na ja, a farhát tutira nem az...); hát, enyhén szólva elég érthetetlen számomra az egész.

Viszont, mivel az ekcémám (irritatív kontakt dermatitis) sem igazán változott, de a második lórúgásnyi adag éjszakai és nappali bőrgyógyászatos kenőcseim is elfogytak  -- amelyeknek második, nem igazán legális újra elkészítését úgy kellett kikönyörögni a gyógyszertárban... ugyanis az eredeti kiírás 6 hétre elfogyott, és előjegyzés a bőrgyógyra is kb. 6 hét!!! --, hát gondoltam, veszteni nem vesztek: elvittem az ambulánslapot, és megérdeklődtem a doktornőt, hogy 'ő-e ezt-e nem-e tudná-e nekem-e felírni-e'? Elmeséltem, hogy mivel 6 hét az előjegyzés, és gyakorlatilag mikor megkapok egy ekkora adagot, MÁR ADNIUK KELLENE a következő időpontot!! Nos, mivel ez nem történik meg, s az ember ennyi idő alatt csak reménykedik a javulásban, hát ilyenkor csak az maradna, hogy még jobban rohadna lefele a kezem hetekig. Ugyanis valljuk be, az eddigi kencék után ez a bőrdokis általi is csak stagnálásra jó, pedig kenem folyton, mert anélkül pokoli az egész. Annyira az, hogy el sem tudom felejteni a kenést!
Nos, a rosszban ennyi jó volt, hogy a dr.-nő bevállalta, csak mivel egy félódal a két kenőcs összetevőinek leírása, kint meg egy rahedli beteg vár, ezért ezt ő most nem tudta megcsinálni. Ellenben menjek vissza holnap, addig rávezeti az egész hóbelevancot a kórlapomra, és onnantól ki tudja írni. Ehhez viszont ott kellett, hogy hagyjam a bőrgyógyos ambulánslapot. Jaj, nem baj, megyek holnap, hogyne mennék, és akkor visszakapom, valamint újra kapok két receptet, hurrá, amit majd megint kiválthatok és kenhetem az ekcémámat agyba-főbe.
Már gyakorlatilag szinte mindenről lemondtam, mégis koldulnom kell lassan csupán azért, hogy a gyógyszereimet ki tudjam váltani...
Van még valamim, amivel ne lenne baj?
Ki tudja, a hasi UH is még mit hoz...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése