2014. augusztus 29., péntek

Reumás bonyodalmak

10.45-re volt időpontom a reumára.
Elkészülés, elindulás, busz, bőven időben érkezés, számkérés és ücsörgés a váróban -- eddig minden rendben ment. Még úgy nagyjából időben sikerült a behívatásom is.
Aztán kiírták a 3 havi csontritkulási gyógyszereimet, majd jött két beutaló: egy az éves DEXÁ-ra, egy másik a laborba. Kérdeztem az adjunktusnőt, hogy én asszem, november elején voltam tavaly DEXÁ-n, és hogy ez még nem lesz-e korán. Ő mondta, hogy természetesen, de úgyis november vége felé jövök legközelebb, mire letelik a gyógyszerem, és akkor már tudom hozni a fenti leleteket. A DEXÁ-n meg nyilván fogják tudni, mikor adhatnak időpontot.
A laborlelet meg legyen viszonylag friss. Mert míg ment a printelés, megjegyeztem, hogy májusban és júniusban volt két laborvizsgálatom epeműtét miatt... de hát az nyilván novemberre már kit érdekel. Mondta a hölgy, hogy ha itt csináltatom az "SZTK"-ban, akkor nem kell eredményért jönni külön, mert átküldik neki. De csináltathatom itt, a lakótelepi laborunkban is, csak akkor menjek vissza a leletért, mert el kell majd nyilván hoznom a számára. Azt is végiggondoltam, hogy ott az időpontkéréstől mennyi is?, kb. 2 hét volt az idő az akcióig. 1-2 nap, míg érte lehet menni, és hogy ne legyen régi, akkor november elején minimum!! időpontot kell kérnem a laborba...
No, jó. Átmentem a DEXÁ-ra, ücsörögtem egy kicsit, mire kijött a hölgy. Mondom, hogy most gyüvök a rejumáról, és kellene nekem egy időpont. Nagyon kedvesen, hogy igen, persze, máris megy és nézi. Erre el szoktunk várogatni azért egy darabig.
Aztán jön ki a hölgy, és mondja, hogy még nem tud adni novemberi időpontot, mert még nem telt le az 1 év, és tb-s dexálás évente csak egy jár. Mondom, én ezt tudom, beszéltem is a reumán erről, de ott aszonták, hogy majd itt azt úgyis látják, és akkorra adnak, amikorra már jogszerű. De hogy nem tud adni, mert a novemberi időpontokat még meg sem lehet nyitni. Erről nyilván ezek szerint a reumán nem tudnak.
Na, most akkor mi legyen?
Mondta, hogy lent (ehhez is kellett egy kis idő, míg felfogtam, mi az a lent) kérjek a reumára időpontot novemberre, hogy vissza tudjak ide jönni -- időpontot kérni? -- akkor. Na de mondom, itt is legalább 5-6 hét eltelik az időpontkérés és a vizsgálati időpont között! S az nekem akkor nem jó, mert kicsúszok a november 20-a körüli tényleges reumára menésről. Leletekkel együtt... (És akkor itt a hölgynek még nem is beszélem a másik beutalóról, hogy még addig azt is meg kell oldani.)
Lényeg, hogy nem nagyon értettük, mit beszél a másik.
Én mindenesetre lementem a parasztelosztóba, és megpróbáltam elmagyarázni, mi a helyzet. A DEXA-beli 5-6 hét várakozás miatt októberi időpontra gondoltam... De különben dunsztom sem volt, hogy ha egyszer ITT VAN egy beutaló, csak ők még nem tudnak időpontot adni novemberre, akkor MIÉRT kell egy másik időpont és MIÉRT PONT a reumára??? Nem lehetne kivárni ezzel a beutalóval, hogy októberben eljöjjek újra egy novemberi időpontért?
Nyilván nem tudom én sem jól elmagyarázni azt, amit én sem értek, de minden jószándék és próbálkozás megvolt. Ennek ellenére az ottani hölgy sem értette. Felhívta a DEXÁ-t. Egy-két kérdés, mondat volt, aztán sokáig hallgatott a telefonnal a kezében.
Én drukkoltam, hogy legalább ő értse már meg, mit csináljunk!
Aztán talán megértette, mindenesetre a végén úgy reagált bele a telefonba, hogy "jó, akkor értem, csak a hölgy itt mindenképpen októberre akart időpontot..." (na nyilván, azért, hogy minimálisan 1 hónap várakozás után időben bekerülhessek a DEXÁra, de mindegy... szóval ő nyilván nem tehet úgy, hogy értetlen; míg a beteg az nyugodtan definiálódhat béna értetlenként -- nem tagadhatom, az is voltam. Igazság szerint most sem értem konkrétan ezt az egészet, na.)
Amennyit a végén összegezni tudtam annak segítségével, amit az időpontosztó hölgy mondott, az az, hogy adott egy november 7-i időpontot a reumára. Hogy ez mér kell, sose fogom megérteni. Egy belekérdezésemre ráírta az időpontos cetlire külön a DEXA telefonszámát, hogy EZT hívjam fel október elején, és KÉRJEK DIREKT november 7-re időpontot. Ez legalább világos. De miért kellett a reumára...?
Ha ez így sikerül, meg fogom ünnepelni.
Közben úgy döntöttem, jó lesz nekem az itteni labor, inkább másnap elmegyek majd a leletért. Ami azt jelenti megint, hogy november elején, vagy talán még október legvége felé kérek egy időpontot az itteni laborba, ami tavaszi tapasztalatok szerint 2 hét. Hogy mindennel együtt kezembe legyen az a lelet is, a dexással együtt, amikor majd SZINTÉN október vége felé kérek egy időpontot a reumára IS, november 20-a utánra.
Csak győzzem megjegyezni meg követni ezt az egészet... Komolyan, még értelmezni is pont elég, nemhogy végigcsinálni.
Tehát, akkor ahogy legalábbis most konstatálom: október eleje: DEXA hívása, időpontkérés november 7-re. Ott azonnali lelet.
Október vége: időpontkérés a laborba (2 hét), időpontkérés a reumára (1 hónap).
Talán. Vagy mégsem értem...
Ezek mellett csak reménykednem és imádkoznom kellene a jobb DEXA-eredményekért! Mert ha megint romlott, akkor nekem már lényegében mindegy, milyen gyógyszert sóznak rám folyton... mindennel csak romlik és romlik. Szerintem ott IS lett elcseszve ez az egész, hogy az első, egy 12 évvel ezelőtti DEXA-vizsgálatkor az átlag -2 körüli csontritkulási értékeket nem nagyon vették komolyan, és csak D3-at szedettek velem. Ami, amint látjuk az eredményt, sz@rt se ért. Pedig már akkor is papírra írták: közepes fokú csontritkulás. 45-46 évesen.
És 55 évesen csak azért derült ki a súlyos, mert elbocsátottak, és van időm ezeket a cirkuszokat állandóan csinálni. Különben még mindig ott seggelnék a munkahelyen, és fogalmam sem lenne, mitől vagyok hullagyenge és erőtlen, amit már megszokhattam persze attól fogva, hogy 42 évesen már guggolásból is nehezemre esett felállni... pár év múlva meg már nem is tudtam, csak négykézlábról, gusztán.:))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése