2014. október 12., vasárnap

Utolsó nap Pest előtt


Ma egy roppppant hatékony nap végén állok.
Kevés alvás után korán kelés, aktív készülődés, majd elhordtam a szelektív cuccokat. Aztán, elfelejtve eme tevékenység nem annyira emelkedett mivoltát, részt vettem misén is. Előtte átmenetként tettem pár métert ezen fák (japán akác?) lefotózása céljából, melyekből csak itt van ez a pár darab a környéken.


Ezek után bekapcsolódtam a hajnal óta hömpölygőnek tűnő áradatba az egyik irányba -- ugyanis tőlünk jobbra és balra egy-egy jó nagy köpésnyire van egy-egy oskola, ahova választani járnak az emberek --, maga az áradat azért szokatlan, mert vasárnap a korai órákban szinte kihalt szokott lenni a környék. Csupán a templonyok felé tapasztalható, meg talán a piacon általában némi mozgás, de mivel a református és görög katolikus szertartások a mienknél később kezdődnek, így még ők sem mozgolódnak. Szóval ilyenkor olyannyira szembetűnő a mozgás az utcákon, hogy az ember el sem igazán tudná felejteni a dolgot.
Na szóval behömpölyögtem szavazni az önkormányzati választások alkalmával.


Dolgom végeztével úgy, mint máskor, elmentem gyógyséta gyanánt a Tócós túlsó végére, át a parkon, ahol őszt fotózgattam, majd kimentem a félóránként közlekedő 30-as buszt várni a Vincellérre.


Természetesen jó negyedóra volt hátra, és árnyék híján a nyári melegben majd megrohadtam, ezért besétáltam az árnyékos, Penny felé vezető útra. Itt megragadott 1-2 dolog, ezek a kerítésen belül levő, tömegesen előforduló bogyók, másrészt ezek az elektromos telepek engem mindig lenyűgöznek...


A buszon le lehetett ülni annak ellenére, hogy nem a szokásos, hozzánk közelebb eső 2. megállónál szálltam fel, hanem 2 megállónyit gyalogolva az őszfotózás miatt később szálltunk elég sokan fel.
Nagyállomás, retúr jegyvétel Pestre, holnapi indulással. Semmi probléma attól tartva esetleg, hogy már nem kapnék helyjegyet vagy valami.


Innen villanyossal (a kettessel!) felmentem a Kistemplomig, ahol lefotóztam a dekoratív kis turistavonatot, mely napjában párszor menetrendszerű járat; valamint a buszmegállóhoz menet a régi városháza mögötti parkban lévő medveszobor-ivókutat.


Ekkor megsülés következett a Kossuth utcai megállóban. Ez a két megálló (a Széchenyi utcaival együtt) melegben a halálunk, ezeknél nincs egyetlen fa sem, és késő délutánig a megállók oldalára tűz a nap. Sokszor emiatt választunk kerülőjáratokat, hogy ne kelljen ezeken a helyeken ácsorogni és elájulni.
Na, most is haldokoltunk jópáran, egészen biztosan volt így dél körül 30 fok a napon, de lehet, több is. Az emberek meg ugye, jórészt általában a 14 fokos reggelhez képest voltak felöltözve... brrr, ez azért enyhe túlzás így október közepe felé.
Természetesen túl sokáig kellett várni egy olyan buszra, amely a Tesco fele megy, de előbb-utóbb bekövetkezett.
Mint kiderült, ott pedig a parkolóban kifogtam egy párhetente aktuális régiségvásárt! Nagyokat lehet ezeken bámészkodni, elcsodálkozni; de ki szoktam hagyni, tehát szándékosan nem szoktam meglátogatni őket, mert minek... minden nagyon drága. Szóval csak akkor bóklászom egy kicsit az ilyen vásáron, ha véletlenül épp odamegyek.
Ezenkívül két nagy sátorszerűség volt felállítva, melyekben fóka- és papagájshow-k voltak! Szívesen bementem volna így, akár gyerek nélkül is, de 1500 volt a belépő, és hm, most akkor inkább mégsem.
Inkább bementem a Tecsóba, mert még hiányzott valami a holnap viendőkhöz, valamint vettem magamnak és Haramiának egy fél grillcsirkét mára és (csak magamnak) fél liter ásványvizet (ezt holnapra).
Ezek után egyáltalán nem csodálkoztam, hogy menetrend szerint 2 perce ment el a busz, és mivel az István út felé közlekedő két járat közül egyet hétvégére elvettek tőlünk, más kilátás nem volt, mint a fél óránként járó 24-es. Na most, ha én sétálva negyedóra alatt hazaérek, akkor nem fogok ott ácsorogni fél óráig -- bár itt még fa is lett volna árnyékként. De a várakozás csak akkor éri meg, ha az ember pl. több mázsa macskakaját vett és nem bírná hazáig vinni. Egyszóval hazagyalogoltam, ma is tutira megvolt az egügyi séta. Közben felhívtam Istvánt, így tényleg hamar eltelt az idő.


Mondanom sem kell, hazaérve már abszolút szakadt rólam a víz, sokáig egy szál nagy pólóban mászkáltam mezítláb itthon, míg magamhoz tértem; ehhez képest Szilvi mint fagyosszent, fázlódva készülődött itthon, hogy megy szavazni... el sem akarta hinni, hogy ennyire, de ennyire meleg van.
Mondjuk, aki csak leszalad a közelbe, s utána vissza, annak nem is tűnik fel szerintem különösebben...


Közben Dani jelentkezett, hogy felugrik este. Én készülődtem délután és estefelé, hajat mostam, pakoltam, majd jött Dani, szennyes illetve tiszta ruhát cseréltünk, meg kapott egy lefagyasztott zöldséges-rizsescsirkét. Szilvit meg folyamatosan látom elfele az instrukciókkal, hagytam némi pénzt, meg az utolsó UPC-számlára kiszámolt összeget.
Anyukámmal már pénteken jól kibeszéltük magunkat, többek között azt is, hogy nem leszek pár napig itthon, úgyhogy ma már nem telefonálgattunk egymásnak.
Cicák biztos ellátása hetekkel korábban elkezdődött -- macskakaják, alom, táp --, bár ez őket nem vigasztalja. Meg meg vannak őrülve a pakolászás láttán... szerintem tudják, és rosszat sejtenek: nem lesz itthon a jó ídesanyjuk...:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése