2015. augusztus 31., hétfő

Bencus elsős lett


Hétfőn délután 6-kor évnyitóra vonultunk. Én oda tudtam volna menni időben, de én minek menjek, nem mozi ez, hogy helyet kell foglaljak a gyerek számára... A gyerek volt a lényeg, ők meg későn készültek el. Nem igazán tudom, hogy egész nap hogy a fenébe nem lehetett elkészülni időre. Tudvalevő, hogy az elsősök általában legelöl ülnek, és csak ők. Ha már eleve a Himnuszra érünk az iskolába, akkor mit várunk, hogy kerülhet a gyerek az elsősök közé?
Természetesen sehogy. Ameddig bekerültek, az is nekem köszönhető, mert én átbújtam a kordonon, aztán határozottan győzködtem őket, hogy jöjjenek beljebb. Ott, ahol oldalt álltak a nagyobb osztályok, elöl az ofőjükkel, hát az egyikben felismertem az összekötő tanárnőt, akivel annak idején sok éven át az iskola újságját csináltuk... ő vette észre a happogásaimat, és megkérdezte, elsős a gyerek? Az igenre nyomott bennünket elölre, hogy menjenek csak nyugodtan és ott majd megmondják, hova üljön a gyerek. Na, én már oda nem mentem velük és nem is láttam őket a tömegben.


Iszonyat hőség volt egyébként, az évnyitó nem tartott tovább szűk fél óránál. Én ezalatt felálltam egy padsorok közti betonra, ahonnan beláttam a tömeg tetejét. Felfedeztem egy csomó ismerős tanárt is. Tudvalevő, hogy utolsó munkahelyem által innen legalább 8 tanárt ismertem meg, de látásból még többet is. Egyrészt szerzőként, másrészt az iskolaújsággal kapcsolatban, amelyet 11 évig csináltam nekik...
Mivel utána hiába ténferegtem a tömegben, sehol nem láttam kapcsolt részeimet, így fogtam magam és hazamentem.
Tudtam, hogy ők még úgyis felmennek az osztályba, ahol rövid eligazítást fognak tartani a tanítónők nekik, ehhez nekem amúgy sem volt szándékom asszisztálni.
Mindenesetre magamban abszolút igazat adtam anyámnak, akivel napközben telefonáltunk, hogy NEEEE menjek ebben a hőségben évnyitóra, minek, pont elég, ha a gyerek és anyja mennek. Anno nálunk is csak én mentem a gyerekekkel. Nem ballagás ez.
Hát ha tudtam volna, hogy akkor indulunk, amikor már megkezdik, nem is mentem volna. Fotózni szerettem volna Bencust az elsősök között ülve, de így, hogy már irgalmatlan tömeg állt az udvar minden négyzetcentijén, így már nem lehetett utólag sehova beférkőzni.
De tény, hogy Bencus megkezdte az első osztályt.
Az 1/e osztályba fog járni a Kazinczyba, kiemelten kis létszámú osztályba, elsősorban logopédiai szempontok miatt.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése