2015. október 1., csütörtök

Kábelprobléma

Kapcsolnám be a Maradj talpon! előtt a tv-t, meg is jelent egy pillanatra a csatornasáv, majd minden el, képernyő elszürkült, és kiírás: "Nincs jel. Ellenőrizze a médiabox csatlakozóit."
Én ezt ellenőriztem, de jelzem, nem szoktam nézegetni, fogalmam sincs, hogy a három, stabilan benne lévő csatlakozón kívül van-e még valami, aminek benne kék lenni. Ergo úgy fogtam fel, hogy csatlakozók rendben...
A percen már jöttek is át Szilviék, hogy úristen, nincs adás... Mert hogy őnekik tényleg állandó létszükséglet, ha otthon van Bence.
Itt már kicsit megakadtam, ui. nekik nem a médiaboxon keresztül megy a hálózat, hanem van egy csaknem 20 éves kábelelosztás, amit anno maszek módra csináltak nálunk úgy, hogy a gyerekeknél is legyen kábel. Ez a kábel az én ágyam mellett fut, és a két szoba közti fal át van fúrva, ott megy át a kábel.
De ha a médiaboxnál van baj, attól még a régi kábelen megy az adás. Most meg nem. Mi a sz*r(kaláb) van?
Ha csak rólam van szó, lehet, letojom, és azonnal csinálok valami mást.
De mivel Szilviékről van szó, így kénytelen voltam valamit tenni...
Emlékszem, a médiabox beszerelése után úgy két héttel már volt ez a Nincs jel-kiírás. Akkor vártam pár órát, változás nélkül, és akkor olyat tettem, mint még sosem: írtam a FB-os UPC-ügyfeles oldalnak üzenetben, ott ui. van erre lehetőség!
Képzeljétek, negyedórán belül volt válasz, és ránéztem a tv-re: eltűnt a Nincs jel, és lett rajta adás!
Most is ez volt az első gondolatom, már fogalmaztam az adatokat... de aztán gondoltam, hogy mivel a net mellett most telefon is működőképes állapotban maradt, végül is megpróbálom az ingyenes ügyfélszolgálatos számot. Első alkalommal kb. 20 perc volt, mire a géphang által mondott lehetőségek során a számok nyomogatása, majd a hívásfogadásra való zenés várakozás (vagy 10-15-ször -- gondolom, percenként -- mondta be a géphölgy, hogy legyek szíves tartani a vonalat, míg fogadják a hívásomat) után élő emberhez jutottam. Elmondtam a gondomat, és sajnos, most nem jött be az, amit nagyon szerettünk volna: így távolról megnézik, mi a gond és segítenek a problémán. Mondta a fiatalember, hogy VAN jel, van net és telefon, tehát csak a lakáson belüli hálózattal lehet gond.
Mindenesetre előjegyzett nekünk vasárnap 12-16 órás intervallumban egy személyes szerelőmegjelenést.
Ááááááááááááá... köszöntük, meg minden, csakhogy ez nekünk baromira nem hiányzott!!
Sok szempontból sem; de a legfontosabb: mindig ciki, amikor kábelszerelés van, mert nekünk, ahol bejön a kábel, azon a falon a szekrénysor van. Az ajtós része hátoldalán körfűrésszel lyukak vannak vágva, ott jön át a kábel. De mivel a szekrényem oly sok mindent rejt, alig 10 perc, míg legalább azt a részt kiürítem (részletkérdés: HOVA?). Na jó, ez eddig megvan, de akkor az ember, aki talán 120 kilós és jó ötvenes, bújjék be a szekrénybe derékig... hát ez már déja-vu-ben is nagyon kínos nekem.
A másik gondunk meg az, hogy ugye, a régi hálózat, ami Szilviékhez megy, házi megoldás. Oké, tudom, másnál is majdnem mindenhol így van és nem szabályosan. De ők gyakorlatilag más hálózatot látnak, mint én a médiabox által. Az övéké kevesebb is és sokkal szarabb minőségű, mivel az új kábel, amit anno összeszerelésre adtak ki (mi takarékosságból választottuk a "csináld magad" variációt), már nem egészen kompatibilis a szekrényből kijövő régi felével! Tehát azóta náluk sokkal rosszabb bizonyos csatornákon az adás, vagy éppen nézhetetlen. De elvannak így is...
Szóval az, hogy anyagilag nem hiányzik most a szerelés, plusz vasárnapig mit fogok kiállni, még pluszban ezek a ciki dolgok is!!
Úgyhogy Szilvivel elkezdtük konkrétabban nézegetni a médiaboxot, hogy mivel a három igen stabil csatlakozón kívül igen sok lyuk van még rajta, nincs-e valami, ami mégis kicsúszott belőle. Be is ugrott, hogy kb. egy hete igen ferdén áll ez a box benne a tv-tartó kisszekrényben (aminek hátulja furnérlemez és szintén körfűrészes lyukak vannak hátul benne a tyúkbeleknek!), szóval nem látunk semmit, nem férünk szinte semmihez, csak elég nyűgösen és kínosan, valamint világítás is szükségeltetik.
Külön kedvencem, mikor szerelők világítófelszerelések nélkül jönnek, és tőlem kérnek elemlámpát/zseblámpát/fejlámpát... mi sem természetesebb! Nekem mindig jó sok volt ezekből, de rendszerint a nem túl sok használat miatt igen gyakran akkor jövök rá, hogy nem működik, mikor véletlenül használni akarom... Ergo ez is egy ciki része a dolgoknak, hiszen a szekrényben a főbecsatlakozásnál is kell a világítás, meg a kisszekrényben, ahol a videó-dvd-k tetején van a médiabox... Ha leveszed, hogy megnézd a hátulját, épp hogy csak alig látod, mert annyira rövidre csinálnak minden csatlakozást, hogy nem lehet pl. egy félméterre SEM kivenni. Hiszen akkor az ember még esetleg látna is valamit!
Na, lényeg, hogy Szilvi, ahogy a szekrényből kijött, ott mindent stabilan találva jött végig a vezeték mellett az asztalok alatt, és a legközelebbi csatlakozásnál is megnézte a cuccokat, amit én már félórája stabilnak találtam. Igen, ott az is volt! Viszont az új hálózati kábel, aminek a másik vége bent van a kisszekrény hátulján fúrt lyukon, az nem azt jelenti, hogy belül is be van dugva valamibe! Szilvi megmozgatta, és bizony, bizony, kiderült, hogy ott van egy szabadon lógó dugós vég!
Megnéztem a médiaboxot: bizony, jobbról az első szabad lyuk olyan foglalat, amibe az a szabadon lógó szarság passzol!
Ezután félóra parázás következett, hogy hogyan is dugjuk be, ui. a kábelszereléseknél már tapasztaltuk, hogy akárhogy is áramtalanítunk, ezek a szerkentyűk RÁZNAK. Hiszi-e valaki vagy sem: ráznak. Oké, nem haltunk még bele egyszer sem, de valahogy úgy parázunk az áramrázástól, hogy rohadtul nem hiányzik...
Mindegy, kétemberes meló. Én fogtam a dugót, beraktam a furnérhátlap lyukán és mozgattam, hogy Szilvi lássa. Szilvi pedig műanyag kesztyűt vett fel, amivel hipózni stb. szoktunk... mert idő kellett az elhatározáshoz a rázás miatt, így telt az idő... Fogta a boxot és bedugta az általam mozgatott cuccost oda, ahova passzolt.
Közben Bence a saját szobájukból kiabálta, hogy "máááár jóóóóóóó!!!!!"
Hozsanna a magasságban!!! Ez már valami, szinte minden!
Na, megszüntettük az áramtalanítást és beüzemeltük a cuccosokat. Egy darabig nem volt semmi, de az sem, hogy Nincs jel! Aztán egyszerre csak bejött egy beállító jellegű képernyő... ott elvoltunk egy darabig, míg elkolbászoltunk a csatornákig, aztán végre bejöttek!! Hurrá, halleluja, glória meg minden!
Innen már csak egy dolog volt: visszahívtam az UPC-t és ugyanolyan tortúrák után (instrukciók kiválasztása gombnyomásokkal, élő emberre várakozás zenével és percenkénti gépi hanggal) újra kapcsolatba kerültem egy fiatalemberrel, aki nem ugyanaz lehetett, mint az előző, egyrészt az már egy órája volt, másrészt nem emlékezett rám és főleg a problémámra.
Mindenesetre elmeséltem neki, hogy mi volt, és hogy a kollégája felvett bennünket helyszíni szerelésre, és közben mi megleltük a hibát, valóban egy csatlakozó volt kicsúszva, tehát szeretnénk sztornózni ezt a vasárnapi kiszállást!
Meg is történt, elismételtem biztonság kedvéért többször a nevet-címet stb., és -- remélem, nem csak elméletileg, de -- törölték a kiszállást!
Jaaaaaaj, na, ilyenkor esik le rólam többtonnás kő...
Nyilván a Maradj talpont majd másnap néztem meg online, de ha nem látom, sem gond egyáltalán, fő, hogy működjön a kábel és nézhessék a tévét.
Szerintem ilyenek IS vesznek el az ember élettartamából darabokat, komolyan.
Mindenesetre nagyon megkönnyebbültem...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése