2015. november 12., csütörtök

Jegyvétel, zsiráffotózás és Meki

Jómagam, mióta saját állataim vannak és 12,5 év alatt bőven volt időm kikupálódni, azóta sok mindent egészen máshogyan nézek és kezelek az állatokkal kapcsolatban. A cirkusz sem ugyanaz már a szememben, mint régen. Őszintén szólva: sajnálom az állatokat.
Az artistákkal, zsonglőrökkel, ilyen-olyan kötél- és rúdtáncosokkal semmi bajom, a bohócok mindig is fárasztottak, de jó'van, hát a gyerekek élvezik őket általában... de az állatokat sajnálom.
Valahogy nem szeretek belegondolni az életükbe, és csak nagyon bízom-reménykedem, hogy nem olyan rossz tán nekik... megvan a kajájuk, orvosi ellátásuk feltehetőleg; és valószínűleg nincs MI után vágyódjanak, mert már valószínűleg "ide" születtek. De nem szeretek belegondolni, hogy hogyan zajlik az idomítás. Nem, inkább nem...























A gyerek kedvéért azonban elmegyek cirkuszba, mint anno a sajátjaimmal is eljártam -- akkor még nem voltam ilyen nagyon lelkis "állatcentrikus", mint most.
Lényeg, hogy most úgy adódott, hogy idejött a Tescóval szembe a Hungária Nagycirkusz, és a premiernapokon a bedobott kupon felhasználásával mintegy 1000 Ft-os áron vásárolhattunk jegyeket. Na jó, ezekkel nem ülhet olyan helyre a paraszt, ahol háttámla is jár, netán uramisten, "páholyba", hanem csak -- hál' istennek, emelkedőleg elhelyezett padsorokra, de ha belegondolunk, hogy 2500--3500-ig kaphatók a jegyek, akkor már 1000 Ft-ért inkább a padsoros üléseket választjuk.
Szilvi összegyűjtött néhány kupont, így 12-ére terveztük a cirkuszolást, a gyerek kedvétől tettük függővé.
Volt neki, az idő is kellemes volt, úgyhogy elsétáltunk a cirkuszig, ez két megálló egyébként.
Látjuk, hogy egészen a Mekiig kanyarodik a sor... nem is gondoltam volna, hogy ilyen sokan akarnak pont most, hétköznap, csütörtöki nap cirkuszolni.
Innen látszik, hogy az emberek többsége bizony, szegény, és rászorul arra az 1000 Ft-os jegyre, a gyerekei kedvéért!
Összesen 40 percet álltunk sorba, és felénél kb. elkezdődött az előadás! De közben a cirkuszi emberek aggódva nézegették a sorokat. Nem örömteli elégedettséggel, hogy húúúúha, teltház lesz, hanem tényleg aggodalommal. Később megtudtuk azt is: hiába itt még 30 méteres sor, MÁR teltház van, előadás előtt negyedórával! De voltak olyan rendesek, hogy ha már itt vagyunk, itt állunk sorban, akkor a kedvünkért (illetve hát ennyi ember kedvéért) a holnapi, azaz pénteki előadásra is vásárolható kuponnal 1000 Ft-os jegy. Ezt most meg is vehetjük előre, és holnap viszont ha lehet, legalább fél órával kezdés előtt jöjjünk, hogy biztosan legyen hely.
Szilvi meg is vette a jegyeket -- én fizettem a magamét, ő meg a kettőjükét.

Egyúttal, mivel elég nagy állatparkjuk van, a még kint levő állatok közül elsősorban a zsiráfot megpróbáltuk fotózni, hát, nem sok sikerrel, de azért látszik, hogy nem macskát fotóztunk...











Ezek után, hogy ne nézzen ki úgy, hogy ezért hárman elgyalogoltunk ide, majd visszagyaloglunk -- kitaláltam, hogy meghívom a bandát a Mekibe. Legalább nem potyára jöttünk el, meg tényleg évekkel ezelőtt voltunk már... mivel nem igazán engedhetjük meg.
Szerencsére volt egy hely, egy kisasztal a bejárat mellett, oda leültettem őket, én meg sorbaálltam, és kikértem három sajtburgert három kiskólával és 1 kisadag sült krumplival (Szilvinek és Bencének gondoltam ez utóbbit, ők nagyon sült krumplisok). Mire mondta a csaj, hogy kérjek már a másik kettőhöz is kisadag sült krumplit, mert úgy olcsóbb lesz az egész, mert menüben tudja adni! Oké, így lett.
Nagyon jólesett, és még meg is bírtam enni a sajtburgert, a krumplit viszont elcsomagoltam, kólát megittam.
Bence, Szilvi is nagyon jólesően megették a sajtburger és krumpli felét, a többit Szilvi elcsomagolta, majd kezükben a maradék kólával hazaindultunk.
Egyébként, most komolyan: 1560, azaz 520 Ft-ba került fejenként ez a kaja. Tök jól laktam belőle, pedig én nem ettem előtte. Szilviék ettek otthon, mégis jólesett nekik a fele, a másik felét pedig reggelire ették meg. Szóval kétszeri kajára is elég volt ennyi pénzért hármónknak a 3 db kismenü.
Mondtam, hogy tekintse ezt is a másnapi (névnapi) ajándéka részének.:)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése