2015. december 23., szerda

Írások fénykép alapján -- megnyerése

Ma sem volt rossz nap, sőt a vége kimondottan ajándék volt ismét!
Váratlanul megérkezett a fht.-m, úgy látszik, a nyugdíjakhoz hasonlóan kiküldik a parasztoknak, hogy nehogy sínylődjenek karácsony előtt. Persze attól tudom én azt, hogy nem szabad elkölteni. Mégis jó érzés, ha már be van gyűjtve a kintlevőség.:)
Napok, szinte hetek óta most volt először napfényes, pacsadék nélküli idő, és rájöttem, hogy nincs teám, se olajom, se zöldségem; holott már csak holnap délig van bót, vagy kora délutánig. Úgyhogy, mivel ma Szilvi nem boltozott, lementem, így a hiányzó élelmiszeri dolgokat megvettem. Vettem némi kacsaszárnytövet, melyet később megsütöttem, és egy kisebb pár sütnivaló kolbászt is. Ezeket megcsináltam, majd leültem netezni.
Estefelé jött a jó hír.
Előzmények, illetve újabb irodalmi belső pályázat volt ugyanis kiírva december elején.

"Kedves Listatagok! Csatolásban találjátok Vehofsics Erzsébet egyik fényképét. A kép címe: Ágak között. Erre kell verseket/prózákat írnotok úgy, hogy a fénykép és az írás kapcsolata érezhető legyen. (akár vizuálisan, akár gondolatilag).


Egy alkotó több írással is indulhat.
MOST A LEVELEZŐLISTA CÍMÉRE, azaz a (link) címre kell beküldeni ezeket az írásokat!
(Reméljük, így több lelkes játékos lesz, ha látjátok egymás írásait...)
A tárgy mezőbe a következőt írjátok: GONDOLATOK FÉNYKÉPEKRE 03. – Szerző neve: Írás címe.
Az írásoknak címe is legyen.
FIGYELEM: NEM a fénykép címére kell írni – hanem meg kell nézni magát a képet, és arra....!
A beküldési határidő: 2015.12. 20. vasárnap este.
A legjobb írás díjazásban részesül.
Remélem, beindítja fantáziátokat a csatolt fénykép, és többeket inspirál írásra!
Kellemes alkotóhetet kívánok Nektek!
'Mivel a Verslista által kitalált ill. kiírt játékok/pályázatok értékelésre kerülnek (vagy szakmai zsűri vagy közönségszavazás által, sorszámmal [név nélkül] ) a játék/pályázat tiszta lefolytatása miatt a játékra/pályázatra beküldött írások a játék/pályázat eredményhirdetéséig máshol nem jelenhetnek meg! Az eredményhirdetés után az írásaikat a szerzők bárhol közölhetik/megoszthatják! Ha valamely írás mégis megjelenik értékelés/megjelenés előtt máshol (akár más kiadványban, akár valamely más
társaság/szerző levelezőlistáján, honlapján, közösségi oldalán...), az adott írás ill. az adott szerző kizárásra kerül a Verslistás játékból/pályázatból/megjelenésből. Ha valamely szerző többször is megszegi az adott szabályt, akkor a Verslistáról is kizárásra kerülhet operátori döntés alapján.' "

Ez volt a pályázat, melyre két verssel jelentkeztem: egy rímessel és egy szabaddal.
Íme:

Jószay Magdolna:
Pókháló-életünk

Sűrű ágak, gallyak között
ólomlábú este leszáll,
Fenn az égen, lombok fölött
az éj már jelenésre vár.

Elcsitul a nappal zaja,
esti hangocskák neszeznek,
a pók, ki remekművét végzi,
mára végét veti ennek.

Ilyen csodás, csipkés ezüst-
háló a mi életünk is,
néha biztos, szép és egész,
néha ingoványos mégis.

Pókunk szemszögéből nézve
erős mentsvár az ő vára,
pedig összetörni elég
vihar; ember keze, lába.

Mégsem adhatja fel soha,
ha szétszakad, épít újra,
mindenkinél kell a remény,
álljon fel, s ne nézzen vissza.
*
Jószay Magdolna:
A pók figyel

A pók figyel.
Ha látjuk a csodás hímzésremeket,
kisebb-nagyobb művészi csipkedíszeket,
csak kevesen ámuldozunk,
mi, kik elméletileg az
evolúció csúcsán állunk,
még csak hasonlót produkálni sem
mindnyájan tudunk.

A pók figyel.
Első ránézésre nem látható.
Elbújik, s ha éhes, lesben áll.
Művészi alkotása, hálójának
legkisebb mozzanatára
éber, s gyors, mint a pillanat,
láttam már legyet, lepkét, bogarat,
melyek egy sóhajjal beleragadtak.

A pók figyel.
Talán van egy kis vadászösztön is,
de elsősorban harc ez, a betevőért.
Életért, a fennmaradásért.
S milyen egyszerű
szándékosan vagy véletlenül
e létszükséglet-hálót figyelmetlenül
letépni, szakítani,
az ágakat széthajtva
semmivé tenni,
miközben...
a pók figyel.

Valahogy a múltheti Szó-Szövőben való nyerés után nem gondoltam, hogy lehetek megint én a nyertes. Ám mivel láthattuk egymás műveit, azt gondoltam a beküldöttek alapján nincs miért szégyenkeznem nekem sem.
És ma kaptam először a mélt, majd a verslistás tájékoztató a FB zárt közösségében, hogy én vagyok a nyertes, az első verssel.

["VERSLISTA"] Gondolatok a fényképekre 03 NYERTES



Beérkező levelek
x
Ismerősök

Baranyai Attila - Barátok Verslista a(z) googlegroups.com domainen keresztül 

18:23 (1 órája)
címzett: IRODALOM
A játékot most Szabó Gitta Amatőr Irodalomért Verslista Díjas író értékelte.
A nyertes írás: Jószay Magdolna - Pókháló-életünk
A nyeremény: Kamarás Klára Napraforgók c. kötete.
E játék PDF-je is hamarosan – lektorálás után – felkerül a poeta.hu/ingyen oldalra.

2 megjegyzés:

  1. Kedves Dragoncat!

    Gratulálok, hogy ezekkel a szép versekkel ismét nyertes lettél. És gratulálok, hogy a tavalyi évben többször is sikerült pályázati díjat megnyerned.
    Sikerekben gazdag, Boldog Új Évet Kívánok Neked!

    Ildi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, kedves Ildi!:)
      Én is kívánok neked sok boldogságot, szerencsét, sikert az új évre! :)

      Törlés