2015. december 12., szombat

Újabb 30 rigmus -- 10.

281. Új szavak: paróka, gyógyszer, rettentő, émelyeg

       Van gyógyszer, melytől az ember
       rettentően émelyeg,
       sajnos, egy rokonom emellett
       kemoterápián is részt vesz.
       Hullott haja bár, de az nem volt vészes,
       paróka nem kellett, mert addigra tél lett.

282. Új szavak: ajándék, doromboló, pulóver, varró

       Varrós munkához külön ajándék
       egy doromboló macska,
       mely fekete pulóveremen tanyázva
       maroknyi fehér szőrt azon rajtahagyva,
       ráadásul abszolút azt gondolva,
       hogy a tűt a cérnával csakis
       az ő kedvéért húzgálom oda-vissza.

283. Új szavak: szótlanul, szorít, komolytalan, büszkeség

       Szótlanul ülök és elfog a büszkeség,
       mikor komolytalannak gondolt gyerekem
       színpadon fellép.
       Szorítok neki, s egyben meghat az egész,
       felnő lassan a szétszórt kisfiú,
       változik róla a kép.

284. Új szavak: advent, lélek, szívvel, ezüst

       Nyitott szívvel várjuk az adventet,
       ezüst pelyhek szállnak majd az égből,
       szeretettel töltődik a lélek,
       angyalok zenéje áraszt el belülről.

285. Új szavak: cécó, enged, bárhol, különleges

       Különleges cécó
       bárhol is lehet,
       ha pénztárcám üres,
       sehova nem enged.

286. Új szavak: kuruttyolás, éj, fényes, nádas

       Bizony, véget értek a nyári éjek,
       tücsökzenék a réteken,
       kuruttyolások a nádasban,
       fényesen, élesen vakít az őszi nap,
       s mi egyre hűvösebb estéken
       bandukolunk a vastag avarban.

287. Új szavak: bágyadt, izgató, igazgató, mormota

       Bágyadt vagyok, ez sajnos, nem túl izgató,
       pedig bejelentkezett hozzánk az igazgató.
       Legszívesebben szunnyadnék, mint a mormota,
       egy kávé tán segít úgy kinézni, mint sztahanovista.

288. Új szavak: park, márvány, cipő, suhan

       Szél suhan a márványsírok között,
       cipőm alatt besüpped az avar.
       Csendes békében pihen a temető,
       parkjában a szellő leveleket kavar.

289. Új szavak: kulcs, szív, albérlet, teljes

       Kulcsot kértél a szívemhez,
       de csak egy kis rejtekéhez
       kaphatsz még csak albérletet.
       Idő kell, míg körülötte
       téli fagyok felengednek,
       le kell lassan omlaniuk
       erősen és jól épített
       oltalmazó szívköveknek.

290. Új szavak: görbe, billent, csippent, mind

       Egy görbe este kibillent mindent
       az ember megszokott rendjéből,
       másnap az ember csak kétszersültet csippent,
       nem szed a disznótoros ebédből.

291. Új szavak: ha, mégis, vagyis, labirintus

       Basszus, ha ez mégis egy labirintus,
       az életben ki nem jutok innen,
       vagyis fogoly maradok örök életre,
       pedig időre kellett volna mennem.

292. Új szavak: bátor, krokodil, szép, napszemüveg

       Bátor vagyok és szép, azonkívül szerény is
       - gondolta a krokodil -, s talpán legény is!
       Ezzel feltűzte napszemüvegét fejére,
       ne süssön bele a nap gyönyörű szemébe.

293. Új szavak: kristálypohár, lendül, fogsor, csendül

       Mi tagadás, elszabadult a pokol.
       veszekedésbe, balhéba torkoll
       az este, béke már rég nem honol.
       A jónép kristálypohárral flancol,
       néhány haragos kézben lendül,
       s ordító szájban tökéletes fogsor
       roppan szét, ahogy hozzá csendül. 

294. Új szavak: lendület, hátra, túljut, lámpa

       Hátranéztem, mielőtt lendületet vettem,
       mert valaki túl közel állt, úgy éreztem.
       Végre zöldre váltott az a fránya lámpa,
       sietve túljutottam a másik oldalra.

295. Új szavak: lakkcipő, kolbász, gyújt, ragyogó

       Ragyogóra sikáltam lakkcipőmet,
       gondoltam, elmegyek a batyus bálra,
       ám anyám begyújtotta a tűzhelyet,
       s nem szavaztam én semmiféle táncra,
       inkább az általa sütött finom kolbászra.

296. Új szavak: repedt, faág, havas, lábnyom

       Havas a táj, lábnyomokkal teli,
       Nézd, ott egy hóember, fején repedt bili!
       Karjaiként gallyas faágak intenek,
       Szénszemei, -szája ragyogva fénylenek.

297. Új szavak: komisz, aludttej, zsémbes, kotyog

       - Bal lábbal keltél ma, az aludttej sem ízlik -
       mondom gyermekemnek, ki zsémbes kedvvel motyog.
       Komisz képpel jár-kél, fekete a fehér,
       bármit mondasz szépen, mindig belekotyog.

298. Új szavak: hozzá, mert, jobb, neki

       Hozzáfogok a mosáshoz,
       jobb azt nem halogatni,
       mert ha felgyűlik a szennyes,
       senki nem örül majd neki.

299. Új szavak: szutyok, tyúkláb, őrjöng, lusta

       Tyúklábmintás zakóm tiszta szutyok lett,
       mert ágra akasztottam, onnan sárba esett.
       Magamban őrjöngtem, mért voltam oly lusta,
       ha a házba vittem volna, reá a fogasra,
       most nem lenne sáros, csak ugyanolyan tiszta.

300. Új szavak: maci, Laci, arra, tekereg

       Lépes méz lapul a fa odvában,
       Maci Laci arra tekereg,
       érzi a friss illatot az orrában,
       nyúl érte, nem sokat kesereg...
       persze az eset itt nem ért véget,
       támadásba lendültek a méhek...

301. Új szavak: taxi, közlekedés, csapnivaló, rohan

       Csapnivaló néha a tömegközlekedés,
       főleg hétvégén órákat kell várni,
       pedig akad, hogy akkor is időre kell menni,
       s ha nincs taxiravalód, gyalog elindulni.

302. Új szavak: guruló, fényes, piros, pók

       Kutyánknak vettem egy frappáns ebjátékot,
       guruló, sípoló, fényes, piros pókot.
       Eljátszott vele egész nap prímán, aztán
       majd frászt kaptam éjjel, hogy ott láttam a párnán.

303. Új szavak: Ildi, tekereg, gyertya, Aldi

       Mindennap elfogy valami minálunk,
       mióta a környéken megnyílt az Aldi,
       most épp habfürdő, gyertya fogyott el,
       nem vitás, arra tekereg Ildi.

304. Új szavak: tömeg, közel, lámpa, vágyna

       Közel vagyunk már, mindjárt odaérünk,
       ahol a tömeg tolong, oda igyekszünk.
       Utunkba áll még pár piros lámpa,
       késni nem szeretnénk, ezért ösztönünk
       már inkább zöld lámpára vágyna.

305. Új szavak: tréning, jégkorszak, javasol, balzsam

       A jégkorszakban nem szeretnék élni,
       de a csapattréningekért sem vagyok oda.
       Ha rajtam múlna, hegyi kirándulást
       javasolnék inkább, balzsamos levegőt szíva.

306. Új szavak: közös, hajnali, legyen, makacs

       Nem szeretem a hajnali kelést,
       a közös, türelmetlen készülődést.
       Ingerült még az ember és makacs,
       ilyenkor nem könnyű az együttélés...
       Legyen, lehetne inkább a kelések között
       némi időbeli eltérés...

307. Új szavak: csirkecomb, puding, forró, tejfölös

       Csirkecombból tejfölös paprikást főztem,
       forró volt még, ezért vártam, jobb hűltebben.
       Hogy az idő ne menjen teljesen kárba,
       pudingot csináltam, mert mindenki imádja.

308. Új szavak: érdek, akar, csurog, kalapszalag

       Nekem nem érdekem, hogy csurogjon rólam a víz,
       nincs kalapom, sem kalapszalagom.
       Ha mégis olykor fejfedőt akarok, kapucnim
       a fejemre simán felhajítom.

309. Új szavak: zsák, lánc, koszos, arany

       Nem kaptam én aranyláncot
       sem Mikulás-zsákban, sem máshogy,
       lehet, koszos lett volna
       a Mikulás kabátja,
       ha láncommal a kéménybe belerogy.

310. Új szavak: ferde, furcsa, fekete, fintorog

       Rémálmomban furcsa fekete
       figurák fintorognak, ferde
       mosollyal szájukon, kerge
       módon üldöznek, s futok,
       mint riadt balga zerge.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése