2016. január 8., péntek

Állatnevek -- kihívás

Állatnevek könyvekben
című kihívást Barbara81 vette át, 49. résztvevő voltam benne.


Olvassunk olyan könyvet, amiben különleges, nem hétköznapi vagy vicces állatnév van! 
A kihívás teljesítéséhez legalább 1 könyv kell, olvasás és szöveges értékelés. 
Az olvasások a kihívás kezdetétől érvényesek. 
És szeretném, ha esetleg azt is leírnátok, miért kapta azt a bizonyos nevet pl. a házi kedvenc, ha kiderült a történetből; vagy mi a jellemző, ami miatt kaphatta.:-)
Pl. én most olvasom Robert Williams: Luke és John könyvét és az anya által menhelyről befogadott öreg, karmolós, morcos ábrázatú, rágott fülű vöröses macskát Raszputyinnak nevezték el. :-) 
A könyveket erre a polcra lehetne tenni (link).
A kihívást 2015. november 12-én átvettem! (Barbara81)

Gwendoline Welsh: Lilit 2. A kisasszonyka
c. könyvét vittem, melyben név szerint Marker, a bobtail és Basztet, a cica voltak illetékesek.
"Marker mindig a kislány nyomában van, és a legkisebb rezdülésére is figyel. A név „jelző”-t is jelent, tehát gondolom, köze lehet hozzá.
Basztet a könyvben szereplő cica, mely az ókori egyiptomi vallás istennőjéről kapta a nevét. Ez végül is „jópofább” a kutyanévnél, de aki macskás, az jól tudja, hogy egy macska méltán birtokolhat egy ilyen nevet.:)"

Előbb-utóbb megkaptam a 265. plecsnit.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése