2016. április 14., csütörtök

Újabb 30 rigmus adott szavakból -- 21.

611. Új szavak: őrület, kávézacc, valóság, életünk

        Az életünk néha egy őrület,
        és hihetetlen, hogy ez a valóság,
        olyan érzés fog el néhanap,
        mintha friss kávé helyett kávézacc
        lenne a hőn óhajtott kívánság.

612. Új szavak: óvoda, úttest, cumi, visítozás

        Óvodába már maximum alváshoz
        - de legalább - engedik a cumit,
        mikor az enyémek bölcsibe jártak,
        oda nem engedtek be semmit.
        Akkoriban felfogta valahogy minden bébi,
        pedig az ovis sokkal nagyobb,
        de visítozás van, ha elvész az a cucli,
        még az úttesten át is hallik a hiszti.

613. Új szavak: pótol, csúnya, ferde, furcsa

        Csúnya ferdén nőtt a jobb kettes fogam,
        nem forszírozták valahogy akkoriban,
        hogy valamily fogszabályzót hordjam.
        Majd öt évtized múltán csiszolták le
        ezt a furcsán ferde, rég gyökérkezeltet,
        nem elég, hogy rosszul állt, még sötétebb is lett.
        A korona pótlása rákerült fogamra,
        végre jól néz ki a fogam, vínsíges koromra.

614. Új szavak: serény, botló, csak, zöldes

        Néha a serénység csetlés-botlással jár,
        nemhiába úgy tartja a mondás:
        "Lassan járj, tovább érsz" - a lótás-futás
        csak mosolykeltő, szerencsétlen húzás.
        A sietség nem éri meg a sok esést, zúzást,
        ha az embernek zöldes minden tagja,
        lassíthatna tempóján bízvást.

615. Új szavak: védő, lehetőség, kérdés, alap

        Alapkérdés manapság a védőoltás,
        megoszlanak a vélemények.
        Én azt tartom, amíg van ily lehetőség,
        pláne, ha ingyenes,
        miért ne használnánk ezt ki,
        esendő emberek.

616. Új szavak: töredék, kihagy, eszement, gondola

        Kihagytam egy csomó dolgot életemben,
        csak egy töredékét láttam a világnak,
        még Európa végigjárása is eszement és
        halvaszületett ötlet, s búcsút inthetek
        tengernek, gondolának, országoknak...

617. Új szavak: majom, langaléta, bugyuta, cserbenhagy

        Elgázolt a zebrán egy nénit valaki,
        cserbenhagyta és rendszámát nem tudja senki.
        Annyit láttak, hogy valami sovány langaléta,
        majomhoz hasonlít, s úgy néz ki: bugyuta.

        (Bocsi a majmoktól...)

618. Új szavak: bogyó, ceremónia, kellemes, birtokol

        Pár óráig birtoklunk egy bérelt termet,
        hol társaságom szülinapot rendezett.
        Eléggé kellemes volt ez a ceremónia,
        csak bogyót kellett bevennem fejfájásra.

619. Új szavak: tepertő, biztos, kéz, dob

        Frissen sült tepertőt kezdtem vacsorázni,
        de ha a kutyám néz, nem bírok úgy enni.
        Azt sem szeretem, ha ezért bárki megszól,
        biztos kézzel, gyorsan dobtam tehát neki...

620. Új szavak: nyugtalan, taxi, marad, megyek

        Taxit hívtam, de valahogy túl korán döntöttem így,
        nem sikerült elkészülnöm, problémák halmozódtak.
        Nyugtalanok voltunk bizony, a taxis is és én is,
        maradok vagy megyek-e hát, mert ő ugyan maradhat,
        de tudjak róla, fizetni kell azt is, hogy ő várhat.

621. Új szavak: púder, édes, dölyfős, keverő

        Dölyfös idős hölgy a parti házigazdája,
        édes púderillat lengi körül, és szoknyája
        földet sepri, mintha csak ifjúkori bálja
        bajkeverő udvarlójának tekeredne lábára...

622. Új szavak: házavató, saláta, virrad, kedvel

        Nekem nem volt házavatóm, mivel nem volt házam,
        panelben egy kissé nyűgös, mert a lépcsőházban
        semmivel sem kevesebb, mint harminckét lakás van...
        ráadásul örülünk, ha a család befér... kis lakásban.

        Így is zűr van néha, mikor épp csak virrad a nap,
        néhány aktív lakó bizony konkrétan fúr-farag...
        arról nem beszélve - bár kedvelem a zenét - egész
        nap a tuctuc, lakodalmas, rap, partizene... folytathatnám még...

        Kiskertet sem csinálhatsz, mert fentről nem láthatsz le,
        hogy salátádat, virágodat éppen ki teszi tönkre.
        Ettől függetlenül azért végül is kedvelek itt lakni,
        nem volt létszükséglet nekem házavatót tartani.

623. Új szavak: korhely, legényfogó, csapodár, krumpli

        Egerben ültünk egy kisvendéglőben,
        lehetett úgy negyedszázada éppen.
        Étlapról néztem volna valamilyen levest,
        legyen korhely? Legényfogó? Vajh' milyenek lehetnek?
        Csapodár nevük volt, nem mertem rendelni,
        maradtam ismertnél: sült csirke és krumpli.

624. Új szavak: fesztivál, király, bamba, portulácska

        Sosem kívánkoztam hetes fesztiválra,
        túl nagy a tömeg, a balhé és a lárma.
        Inkább szerettem király koncertekre járni,
        s utána nyugodtan saját ágyban hálni.
        Nem voltam vagány, bevállalós jányka,
        Inkább visszahúzódó, bamba portulácska.

625. Új szavak: kényeztet, fahéj, illatos, nap

        A nap végére nagyon elfáradtam,
        fahéj illatú habfürdőt csináltam,
        a kádban ellazulva végigtanyáztam,
        illatos-puhára kényeztettem magam.

626. Új szavak: kötélmászás, borzasztó, retteg, zseblámpa

        Rettegtem bizony tornaórán sok mindentől,
        a kötélmászás volt ennek egyik oka.
        Apám gyártott egy vastag kötelet, s kampóra
        rakta a gerendás konyhaplafonra.

        Éjjel-nappal ezt gyakoroltam erőn felül,
        ez borzasztó! Hogy be ne essen egy új "kampó".
        Úgy féltem, hogy még éjjel is kimentem
        zseblámpánál buzgómócsing módra mászást gyakorolni,
        s a fránya kötélen szenvedtem - bár tudtam vón' aludni. 

627. Új szavak: tornaóra, szekrényugrás, rémálom, puszi

        Mai napig egyik legrosszabb rémálmom,
        tornaórán szekrényugrással kínlódom.
        Akkor még nem volt olyan, hogy félreállok,
        muszáj volt úgy tenni, hogy mindent megpróbálok.

        Most már nem így tennék. Ami nem megy,
        erőltetni felesleges, úgyis egyre megy.
        Nem lehet tornászzseni vagy bajnok mindenki,
        ha nem tetszik, buktassanak meg, és puszi...

628. Új szavak: veréb, vezér, rajta, biztosan

        Szépen lenyírt hosszú sövény
        díszlik az iskola előtt,
        szinte biztosan van rajta
        tíz-húsz veréb, vagy több, sőt!

        Múltkor feketerigókat láttam
        sövényágak között bújni,
        vajon van-e köztük vezér,
        nemigen lehet azt tudni.

629. Új szavak: jóságos, térdkalács, megmagyaráz, redőny

        Artrózisos a bal térdkalácsom,
        kattog, mint az állat, ha mászkálok.
        Jóságosan megmagyaráztam neki,
        lehúzom a redőnyt, és tessék pihenni.

630. Új szavak: kuplé, burleszk, habostorta, villa

        A burleszk és kuplé nem az én világom,
        valahogy az sem, ha a habostortát Stan
        Panhoz vágja - még csak el sem mosolyodom.
        A torta, főleg, ha oroszkrém, landoljon
        inkább az én kicsi villámon...

631. Új szavak: érzelmi, kezdet, feljebb, kérdő

        Ez egy érzelmi katasztrófa,
        de ez csak a kezdet.
        Kérdőre vonom a felelőst,
        mi lesz még később,
        ő feljebb van, felülről látja,
        lehet, neki ez csak paródia,
        nem pedig holmi katasztrófa.

632. Új szavak: pogácsa, pepita, logika, ugrik

        Bözsi néném pepita otthonkában
        sertepertél buzgón a konyhában.
        Ugrik ide-oda, becsinált leves fő,
        pogácsa meg ne égjen! - ellenőrzi ő.
        Megy minden nála, mint a karikacsapás,
        logikusan végzi minden konyhai dolgát.

633. Új szavak: hely, lépcső, láda, gomba

        A pincébe vezető lépcső alatti helyet
        érdemes ládákkal kihasználni,
        azokban akár zöldséget, Krumplit, hagymát,
        befőttet, gombát tárolni.
        A gombát persze minél hamarabb
        fel kell használni...

634. Új szavak: kutya, barátság, szélhámos, játék

        Akinek van kutyája, tudja, mi az igaz barátság.
        A kutya nem szélhámos - őszinte, igaz társ.
        Az ember a felelősség, gondoskodás megtapasztalója,
        kutyájával a játék szinte örökre megfiatalítja.

635. Új szavak: csodapók, menedék, lángossütő, feleség

        A lángossütő felesége nem semmi,
        a munka éjjel-nappal ég keze alatt,
        nemcsak szeretett menedék a frigyük,
        ily csodapók asszony nem terem ám
        minden bokor alatt!

636. Új szavak: kóstol, finnyás, szezám, kerek

        Elég finnyás vagyok,
        de azért egy csomó mindent
        simán megkóstolok.
        A kerek, guszta pogácsán
        a szezámmag, mit tényleg
        külön kultiválok...

637. Új szavak: orrfúvás, haj, mosógép, prüszköl

        Bármit csinálok, megy az orrfúvás,
        biztos allergia lehet, mi más?
        Tavasszal ráadásul többet prüszkölök,
        s észrevehetőbb a hajhullás.
        Szerencse, hogy jó a mosógép,
        mert az ekcémámra sem tenne jót
        a vegyszer, s a kézi mosás.

638. Új szavak: telihold, pazarolt, dúcol, zsúfolt

        Zsúfolt volt a napom, kihagytam a teliholdat,
        pedig szerettem volna látni, mint mindig,
        mert innentől várhatok egy hónapot rá újra.
        Van, mikor nem hibám, észben tartom, de hiába,
        hiába dúcolom fel fejem, s pislogok a világba,
        a borús, felhős ég miatt a várható látvány mégis
        el van "pazarolva"...

639. Új szavak: körülmény, szaftos, vélekedik, miatta

        Ugyanarról a szaftos eseményről
        mindenki máshogy vélekedik,
        sokat számít, ki mit látott, mit és
        hogyan élt meg, elvek, körülmények,
        de vélemények különbözősége miatt
        az élet nem áll meg...

640. Új szavak: zsenge, része, lenge, köpeny

        Valami finomat főzni kéne,
        a zöldborsóm igen zsenge,
        új zöldséget rakok bele,
        ez a legfinomabb része.
        Felöltök már egy köpenyt is,
        mert a pólóm igen lenge.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése