2016. szeptember 28., szerda

Anyámnál

Anyámhoz mentem szerdán.
Kellemes őszi idő volt, nagyjából 20 fok, ám mégis, bármilyen lassan sétáltam direkt, természetesen sikerült lefőnöm megérkezve.
Útközben nem nagyon találtam különlegességeket vagy újdonságokat, melyeket érdemes lett volna fotózni, vagyis szinte ugyanazok a csodás rózsák nyiladoztak most is, mint másfél hete. Talán csak kevesebb...
Odafelé csak ez a Kisbotos utcai, kerítés melletti lila virágbokor ragadott meg, nagyon szép volt, ahogy ráesett a napfény.













































Mivel igen későn érkeztem, már gyakorlatilag bőven elmúlt délidő, úgyhogy azonnal enni kellett. Isteni finom töltött karalábét csinált anyám, melyből aztán hazafelé rendesen, több napit is odakongatott elvitelre.


Volt benne szőlőleveles töltelék is, meg a leve, az valami isteni finom, tele a kifúrt karalébédarabokkal.
Én vittem egy friss parasztkenyeret, valamint két csomag szárazkenyeret szokásosan, meg hát befőtteseket, kajás dobozokat, befizetett telefonszámláját stb.
Mint mesélte, meghozták végre az egy hónapja rendelt tűzifát. Nagyon nehéz mostanság fához jutni, legalább egy hónappal előre meg kell rendelni, hogy legyen. Anyámnak már fűtenie kell, annyira hideg van a lakásban, főleg, amikor már nem dolgozik és megpihen. Úgyhogy most már megrendelte öcsém neki a következő adagot is, valamint ezt a szekér fát most is segített berakni a kamrába.
Sokat beszélgettünk, emlékezgettünk, majd csaptam egy kört a kertben, ahol fotózgattam, amit lehetett...














 
Ezek után anyám kiosztotta, amiket gondolt: megbízásokra az árát, az általam befizetett két csekkjének az összegét (ennek következtében most nem kell vinnem befizetésre váró csekkeket!, ami nem is baj, pont elég rohadt drága volt a fa!), a támogatást, sőt még Szilvinek is adott iskolakezdési segélyt.
Meg hát vittem meggybefőttet, tegnap sütött üres, de sok palacsintát, meg egy "vödör" töltött karalábét, négy zöld almát, melyet eredetileg öcsém kapott egy szívességért ismerősétől, így egy részét anyánknak adta.
Ez az a fajta, csak külsőleg nem olyan kész tökély, de az, amelyeket darabonként igen drágán árulnak...
Most legalább majd megismerem én is, milyen a zöld alma. Jó kemény és savanyú... de egyébként nekem ízlik.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése