2016. október 20., csütörtök

Szintén mezei dolgok

Ma köszöntöttem tekintélyes létszámú Irén ismerősömet, ez el nem felejtendő. Azért jegyzendő meg, mert a naptárban soha nem volt ilyenkor Irén nap, kizárólag Vendel, max. még Bendegúzt említik -- nyilván ezek szerint ezek lényegesebb nevek! --, és igaz, hogy nem minden Irén ilyenkor tartja a névnapját, de anno nálunk a munkahelyeken, mind az 5-6 Irén ilyenkor tartotta. Így akaratlanul is megjegyezte az ember. Aki meg más közegekből esetleg máskor tartja, az sem igen orrol meg érte, mint ahogy én is ugyanolyan jó szívvel veszem a májusi köszöntéseket is, mint az igazibbat júliusban.

Megkívántam és főztem egy kondér húsos makarónit. Nem olaszos, persze; hanem kapros-tárkonyos-oregánós-bazsalikomos-fehérborsos változatban, jó sok darált hússal és egy teljes nagy doboz tejföllel.
Mindnyájan jól bepofáztunk belőle, Bence ráadásul kifejezetten imádja.

Ma megint rámjött a régifilm-mániám, úgyhogy nagynehezen kikerestem a repertoárból -- nem volt lementve sajátgépre, de tudtam, hogy István elküldte régen nekem a letöltött változatot, így egyszerűen a méleknél rákerestettem a címre, és sikeresen letöltöttem. Utána már nyilván simán ment a Két emelet boldogság megnézése. Annyira bírom ezt a filmet, hogy -- bár nálam ritka az ilyesmi, de van néhány kivétel! -- kedvem lett hozzá és ismét végignéztem. '60-ban készült, még alig voltam 3-4 éves, tehát egy előző generáció, az akkori fiatal, azaz ifjú házasi generációk életéről szól, de visszaemlékszem én is azért, hiszen nagyjából ugyanaz a korszak újabb, modernebb, fejlettebb formában volt a mi generációnk és ifjúságunk is...
Egyszerű nosztalgia.

Dani hozott -- hála a jó istennek meg neki! -- két zsák almot az Aldiból. 2x10 kg. Most megint nem lesz egy ideig panaszra okunk... már az előző ruhacseréknél odaadtam előre az árát, biztos, ami biztos. Nagyon bejött nekünk ez, hisz 1500 Ft 20 kg alomért, ami jó is, az nem sok ahhoz képest, hogy 10 évvel ezelőtt 3500-ért vettünk 12 kg-os Premiere-t a FN-ban, és lehet, még jobb volt, de annyival nem! Annak egyébként azóta már most 4500 az ára! Annyival az aldis rohadtul nem rosszabb, hogy 20 kilót veszünk 1500-ért...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése